Dzień Babci i Dziadka w Zerówce
- Szczegóły
- Dagmara Jurczyk-Rokita
- Odsłony: 30
Wykorzystanie narzędzi MK na języku niemieckim
- Szczegóły
- Dagmara Jurczyk-Rokita
- Odsłony: 31
W tym tygodniu na lekcji języka niemieckiego uczniowie klasy 7a i 8a podczas wprowadzenia nowego zagadnienia gramatycznego wykorzystali narzędzie #MapaRozwiązywaniaProblemów PRZYKŁAD – WNIOSEK – PRZYKŁAD.
Pracując w parach/grupach samodzielnie definiowali reguły gramatyczne i tworzyli przykłady. Pod koniec lekcji każda para/grupa przedstawiła swoje wnioski i przykłady na forum klasy.
Narzędzie to bardzo dobrze sprawdza się podczas poznawania nowych zasad gramatycznych.
Dni Bezpiecznego Internetu 2024 w naszej szkole
- Szczegóły
- Dagmara Jurczyk-Rokita
- Odsłony: 22
6 lutego 2024 r. obchodziliśmy ogólnoświatowy Dzień Bezpiecznego Internetu.
Jego głównym celem jest inicjowanie i propagowanie działań na rzecz bezpiecznego dostępu dzieci i młodzieży do zasobów internetowych, zaznajamianie rodziców, nauczycieli i wychowawców z problematyką bezpieczeństwa online oraz promocja pozytywnego wykorzystywania internetu.
W naszej szkole, działania związane z DBI, będą trwały przez cały miesiąc luty 2024.
Przeprowadzamy zajęcia edukacyjne i tworzymy gazetki tematyczne. Dodatkowo zorganizowaliśmy konkurs plastyczny dla uczniów klas I-IV oraz wykonywanie prezentacji przez uczniów klas V-VIII na lekcjach informatyki.
Nauczycieli zapraszamy do udziału w webinariach, odbywających się w lutym i marcu 2024 – zapisy na stronie:
https://www.saferinternet.pl/dbi/webinary.html
Rodziców i opiekunów zachęcamy do pogłębiania wiedzy w zakresie zapewnienia bezpieczeństwa dzieci i młodzieży w sieci, korzystając z poradników dostępnych na stronie:
https://www.saferinternet.pl/pakiety-edukacyjne/dla-doroslych.html
Myślenie krytyczne na języku niemieckim w klasie 8
- Szczegóły
- Dagmara Jurczyk-Rokita
- Odsłony: 25
Temat: Wynalazki nie tylko dla domu.
Rutyna Widzę – Myślę – Zastanawiam się posłużyła jako wprowadzenie do pracy z tekstem. Uczniowie pracowali w grupach. Każda grupa, po zapoznaniu się z krótkimi tekstami na temat wynalazków ,rozwiązywała zadania doskonaląc rozumienie tekstu czytanego. Poprawność rozwiązania sprawdzali wspólnie w grupach i na forum klasy.
Być w roli belfra
- Szczegóły
- Dagmara Jurczyk-Rokita
- Odsłony: 22
Uczennice z klasy 6b wcieliły się w rolę nauczyciela biologii.
Powiało grozą ..., ale cel został osiągnięty.